srijeda, 7. prosinca 2016.

Poražavajući rezultati PISA istraživanja - hrvatski učenici ispod prosjeka



PISA je najveće svjetsko istraživanje znanja učenika od 15 godina. Fokusira se na primjenu zanja, tj. koliko učenici znaju upotrijebiti stečena znanja u školi. 

Treći put zaredom, istraživanje je hrvatske učenike svrstalo ispod prosjeka. 

"Rezultati pokazuju da naši srednjoškolci izlaze iz sustava bez osnovnih obrazovnih kompetencija. Mi se moramo zabrinuti kako će se dalje snalaziti u životu i gdje će svoje kompetencije moći razviti", kazala je nacionalna voditeljica PISA istraživanja u Hrvatskoj Michelle Braš Roth, prenosi index.hr.

Istraživanje je provedeno u 72 zemlje OECD-a, a obuhvaća tri područja - čitalačku, matematičku i prirodoslovnu pismenost. U sva tri područja hrvatski učenici značajno zaostaju za kolegama iz svijeta.  

Na 36-om smo mjestu po ukupnom rezultatu prirodoslovne pismenosti, te smo ispod OECD-ova prosjeka. 

U području matematičke pismenosti Hrvatska se pozicionirala na 41. mjestu, a na skali čitalačke pismenosti na 31. mjestu, s ostvarenih 487 bodova. Nadalje, čak 32 posto učenika nema ni osnovne matematičke kompetencije dok ih samo 1 posto dostiže najzahtjevniju razinu, kaže istraživanje. 

Poražavajuća je situacija i sa čitalačkom kompetencijom gdje osnovnu razinu ne dostiže skoro 20 posto učenika. 

PISA test proveden je tijekom ožujka i travnja prošle godine na nešto manje od 6 tisuća hrvatskih petnaestogodišnjaka. Test je trajao dva sata. 

Najbolja zemlja po rezulatima je Singaput, a na vrhu ljestvice su i Japan, Estonija, Tajvan i Finska, a visoki rezultat od 513 bodova ostvarila je i Slovenija. 

Odgovor na pitanje 'zašto?' mogao bi se potražiti u primjeru drugih zemalja. Kako sustav obrazovanja funkcionira u Finskoj koja generacijama postiže sjajne rezultate može se pogledati u dokumentarnom filmu u nastavku. 


Nema komentara:

Objavi komentar